L’Espanyol té intenció d’allargar el seu acord de patrocini amb el Consell de Promoció Turística de Quintana Roo (CPTQ), que és el responsable de l’sponsor de ‘Riviera Maya‘ que llueix el primer equip blanc-i-blau en la samarreta. L’entitat mexicana també desitja mantenir les seves relacions comercials amb el RCDE i totes dues organitzacions estan estudiant la fórmula per allargar el seu vincle, que va néixer en 2011.
No obstant això, tal com va avançar ‘La Grada’, no està gens clar que l’Espanyol i el Consell de Promoció Turística de Quintana Roo puguin arribar a un acord favorable per a les dues parts i que permeti que catalans i mexicans mantinguin les seves relacions a partir del pròxim any. Segurament, un dels principals obstacles de la negociació entre les dues parts serà la delicada situació econòmica que travessa el CPTQ. Segons ha avançat aquest dissabte el Diari de Novetats de Quintana Roo, l’organització asteca acumula un deute de 39 milions d’euros amb diverses empreses. Una de les companyies a les quals deu diners el Consell de Promoció Turística de Quintana Roo és l’Espanyol, amb qui té un pagament pendent de tres milions d’euros.
Malgrat l’existència d’aquest endeutament i el complicat context econòmic del CPTQ , el club blanc-i-blau té clar que vol continuar treballant amb l’organisme mexicà. Ara, caldrà esperar a veure com avancen les converses entre aquestes dues entitats per saber si continuen treballant juntes o acaben separant els seus camins després d’onze anys.
Totes dues organitzacions tenien previst reunir-se a Mèxic si el RCDE acceptava la invitació de LaLiga Santander per fer una gira a terres asteques durant l’aturada de les competicions nacionals per la disputa del Mundial 2022. No obstant això, els catalans van decidir no viatjar al país centreamericà i aquesta trobada no va arribar a produir-se. Per tant, el futur de la relació de l’Espanyol i el CPTQ continua en l’aire.