Al juny del 2016, Ramón Robert, la primera gran decepció de Chen, ens presentava el ‘Pla Director Espanyol 2020’, que reflectia com seria l’Espanyol dels pròxims anys: “Aquest pla ens portarà en 2020 a tindre l’Espanyol que sempre hem somiat”. Chen Yansheng va afirmar en un vídeo que es va projectar durant l’acte que “portaré al club a viure una de les etapes de major èxit de la seua història”. Així deia:
PROJECTE ESPORTIU:
“Volem que l’equip opte tots els anys a les competicions europees”.
“Estarem sempre en el Top-8 de LaLiga i no mirarem posicions de descens”.
“Jugarem l’Europa League la temporada següent i la Champions League en tres anys “.
“Posicionarem el club com a marca de referència en el sector del futbol europeu i mundial”.
“Tindrem un model de joc propi”.
“Serem un model mundial de formació, tecnificació i innovació”.
“Hi haurà bona política de fitxatges”.
“No vendrem jugadors per necessitat”.
“Es crearan jugadors franquícies”.
“Tenim els recursos necessaris per a deixar de ser el club venedor i apostar per un creixement que permetrà retindre als nostres joves talents”.
“Es cuidarà la pedrera”.
“El primer equip tindrà un 40 per cent de jugadors de la pedrera”.
“Generarem una identitat amb els huit valors de l’Espanyol que defineixen el *futbol formatiu i ajuden a generar sentit de pertinença”.
“Reforçarem l’àrea mèdica”.
OBJECTIU SOCIAL 2020:
“Creixement continuat de la massa social”.
“Volem tindre 35.000 abonats i 45.000 socis”.
“Es crearan carnets d’estudiants i per a gent gran, així com per a aficionats que visquen fora d’Espanya”.
PROJECTE MÀRQUETING:
“Buscarem una marca que adquirisca els naming rights de l’estadi”.
“Augmentarem els ingressos de patrocini en un 65 per cent”.
“Comercialitzarem els 14.000 metres quadrats de superfície que hi ha en el lateral més pròxim al centre comercial Splau!“.
“Volem convertir l’estadi en un gran centre d’entreteniment i oci”.
“Explotació comercial de l’estadi de la qual ja hi ha iniciatives com el Túnel del Vent o la pantalla publicitària gegant que hi ha en el fons que dona a l’autopista”.
ÀREA ECONÒMICA:
“Autosuficiència econòmica”.
“El gran objectiu és aconseguir el deute zero en cinc anys”.
“Generar inversió i reinvertir els beneficis en l’esportiu”.
“125 milions de pressupost en la temporada 2020-2021”.
Vegem ara la realitat del projecte Chen Yansheng en els seus sis anys al capdavant de l’Espanyol:
REALITAT ESPORTIVA:
Quatre directors generals: Ramon Robert, Roger Guasch, José María Durán i Mao Ye.
Cinc directors esportius: Ángel Gómez, Jordi Lardín, Oscar Perarnau, Rufete i Domingo Catoira.
Vuit entrenadors en el primer equip: Quique Sánchez Flores, David Gallego, Rubi, Pablo Machín, Abelardo, Rufete, Vicente Moreno i Diego Martínez.
Set entrenadors en el Femení: Antonio Polidano, Rubén Rodríguez, Joan Bacardit, Salvador Jaspi, Jorge Ferrón, Rubén Casado i Marc Cabestany.
Quatre entrenadors filial: Lluís Planagumá, David Gallego, José Aurelio Gay i Luis Blanco.
Quatre coordinadors a la pedrera: Jordi Lardín, la dupla Fran Navarro-Alex García i Luis Vicente Mateo.
REALITAT MÀRQUETING:
L’Espanyol de Chen no sols no ha crescut en màrqueting, sinó que es trontolla davant la possibilitat que Riviera Maya deixe de ser sponsor principal. No ha aconseguit vendre el naming right de l’estadi i tampoc ha rendibilitzat els 14.000 metres quadrats de locals, que segueixen buits des de la inauguració de l’estadi.
REALITAT SOCIAL:
Descens progressiu d’assistència a l’estadi, conseqüència de la successiva disminució d’abonats.
REALITAT ECONÒMICA:
L‘Espanyol presenta pèrdues en l’econòmic per tercer any consecutiu. Sí, també en l’econòmic la gestió és deficient. L’autosuficiència promesa només ha sigut possible venent jugadors. El RCDE sosté la seua economia gràcies als drets de TV, fons CVC i les ampliacions de capital o conversió de préstecs en accions, que ha anat efectuant Chen. El tancament de la temporada 2021-22 presentarà pèrdues superiors als 20 milions i l’anterior es va tancar amb 12 milions negatius. Recomano tornar a escoltar ‘La Grada Ràdio‘ del passat 18 octubre, on Francesc Vía i Jaume Ballester expliquen amb claredat la situació econòmica del club: “Sense vendre jugadors, l’habitual és perdre diners com està passant ara”.
Conclusió: Un suspens en tota regla. Per les seues obres els coneixereu.